Twipel

מערכת SaaS לפרסום בטלגרם

אפיון: שירן רונן ודוד פרידנברג
עיצוב: דוד פרידנברג

רקע

באפריל 2020 טלגרם דיווחו על 400 מיליון משתמשים חודשיים פעילים, פי 2 ממספר המשתמשים עליו הם דיווחו רק שנתיים קודם לכן, במרץ 2018. מספר המשתמשים שממשיך לעלות והעובדה שטלגרם שמה דגש על קהילות, מגבירים את הרצון של הרבה עסקים לפרסם בקהילות שקשורות למותג שלהן. Twipel מחברת בין העסקים האלה לבין מנהלי קהילות בטלגרם שהיו מעוניינים למנף כלכלית את ההשקעה שלהם בקהילה שבנו.

הבעיה

טוויפל עונה לשני משתמשים:
מנהלי קהילות בטלגרם, ומשתמשים שרוצים לפרסם בטלגרם

מנהלי קהילות- ערוצים וקבוצות, בטלגרם
ניהול קהילה בטלגרם דורש עבודה אבל לא מתגמל כלכלית

מנהלי קהילות עסוקים בלחפש מקורות הכנסה למינוף הקהילה שאותה הם בונים במקום להשקיע בקהילה עצמה:
• ניהול הקהילה דורש תחזוק ותפעול שוטף, מענה למשתמשים, פרסום תוכן, ועוד
• אין הרבה אפשרויות להכנסה בטלגרם והרבה פעמים נוצרים שיתופי פעולה לא רלוונטיים למשתמשים בקבוצה

משתמשים שרוצים לפרסם בטלגרם

קהילות בטלגרם הולכות וגדלות אבל אין דרך מסודרת לפרסם בהן

מפרסמים שרוצים לפרסם בטלגרם לא מצליחים להגיע לקהל היעד שלהם
• טלגרם לא מציעה אפשרות מובנית לפרסום דרכה
• דורש הרבה עבודה ידנית: מציאת הקהילה המתאימה, יצירת קשר עם מנהל הקהילה, ומשא ומתן על שיתוף פעולה איתו

הפתרון

פלטפורמה מתווכת
בין מפרסמים לבין מנהלי קהילות בטלגרם

Group 12
bgCreated with Sketch.

User Flow

Twipel היא פלטפורמה מתווכת, וחלק גדול מהמורכבות באפיון שלה זו העובדה שהיא בנויה על שני סוגים של קהלים שמצפים לדברים שונים: מנהלי קהילות ומפרסמים. כשישבנו עם דף ועט לתכנן את ה-Flow המרכזי של כל קהל, זה עזר לנו לראות את התמונה הכללית ולחשוב על הנחות מוצא של הנתונים שכל קהל מצפה לראות
Wireframes
Onboarding למפרסמים
המטרה שלנו באונבורדינג היתה להראות למשתמש את הערך שהוא מקבל לפני שאנחנו מבקשים ממנו פרטים או כל דבר אחר
Dashboard למנהלי קהילות
ריאיונות משתמשים ומחקר של פלטפורמות פרסום דומות עזרו לנו לפצח את האתגר של הצגת הנתונים שהכי מעניינים את המשתמשים שלנו
Dashboard למפרסמים
Wallet
שליטה על מצב התזרים שלך במערכת

ערך

מנהלי קהילות בטלגרם

הפקת רווחים מניהול קהילה

מפרסמים
פרסום "מטורגט" לקהלים בטלגרם

עיצוב עמוד נחיתה

סיכום

האתגר ב-Twipel היה לפנות לשני סוגים של קהלים ולהתאים לכל קהל את הנתונים המתאימים במערכת. במהלך העבודה על המערכת למדתי על אפיון ועיצוב של דשבורדים ועל עולם ה-AdTech שלא מפסיק להתפתח. גיליתי את העוצמה של טלגרם והופתעתי לגלות את כמות המשאבים שמשקיעים מנהלי הקהילות שם, בתקווה ש-Twipel תתן תמורה להשקעה שלהם

×
×

עגלת קניות