Product Designer @Papaya Global

BI Dashboards Design

רקע

Papaya Global אחראית על חשבות שכר של אלפי עובדים במאות חברות, ולכן חלק משמעותי מה-Offering של החברה הוא ניתוח והצגת הנתונים ללקוחות בצורה מפורטת ואחידה לכל העובדים שלהם, לא משנה איפה בעולם הם נמצאים. כשהתחלתי לעבוד בחברה הופקדתי על אפיון ועיצוב הדשבורדים שעוצבו עד כה על ידי המפתחים מצוות ה-BI.

הצורך

מכיוון שבתהליך העיצוב הראשוני של הדשבורדים לא היה מעורב איש חווית משתמש היה קשה להתמצא בין כל הנתונים שלפעמים הוצגו בגרפים לא מתאימים ובלי היצמדות לדפוסי עיצוב מוכרים. זה גרם לכך שהמשתמשים לא היו מודעים לכמות הנתונים שהמערכת מסוגלת להציע להם, ואלה שהיו מודעים התקשו להתמצא בהם. לכן היה צורך לעשות חשיבה מקצועית מחודשת בשילוב מחקר ובשיתוף המשתמשים על מנת להנגיש את הנתונים.

התהליך

1

למידה

2

מחקר

3

הפקת לקחים

4

אפיון, עיצוב, בדיקה

1

למידה

בשלב הראשון התמקדתי בבניית בסיס מקצועי בתחום המורכב והמאתגר של עיצוב והצגת נתונים- קראתי מאמרים, למדתי קורסים אונליין והתייעצתי עם אנשי מקצוע. זה עזר לי להיצמד לדפוסי עיצוב קיימים בשביל לעזור למשתמש להתמצא בסביבה מוכרת ולבחור את הגרפים הנכונים לכל נתון.

2

מחקר

כל דשבורד מכיל בתוכו כמות גדולה של מידע שנותן תשובות להרבה שאלות, לכן קל ללכת לאיבוד בעיצוב הנתונים. בשביל לעצב את הנתונים בהיררכיה נכונה חשוב לדעת מה השאלה העיקרית שבשבילה המשתמש נכנס לדשבורד? מה הכי מעניין אותו לדעת? באמצעות ריאיונות משתמשים ואנלטיקות על הדשבורדים הקיימים הצלחנו להתמקד בהיררכיה שחשובה למשתמש ולעזור לו לקבל תשובות בצורה נוחה ומהירה.

3

הפקת לקחים

בתהליך עיצוב מחדש של משהו קיים, טוב ללמוד ולהפיק לקחים ממה שיש היום- מה עובד? מה לא עובד? למה זה עובד? לכן חלק מהתהליך היה לעבור על הדשבורדים הקיימים וללמוד מהם איך נוכל לעשות דברים טוב יותר.

4

אפיון, עיצוב, בדיקה

אחרי שהבנו מהם הדפוסים הקיימים, באיזה גרפים כדאי להשתמש עבור אילו נתונים, מה מעניין את המשתמשים שלנו, ומה אפשר לשפר בדשבורדים הקיימים, התחלנו לאפיין ולעצב את הדשבורדים החדשים. עירבנו בתהליך מספר מצומצם של Design Partners בשביל לראות האם הצלחנו לענות על השאלות שיש להם ולאמת (או להפריך) הנחות שהיו לנו.
×
×

עגלת קניות